تیم‌های عملیاتی خراسان‌جنوبی تا آخرین لحظه در کنار مردم سیل‌زده سیستان می‌مانند 
کد خبر: 4204113
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

تیم‌های عملیاتی خراسان‌جنوبی تا آخرین لحظه در کنار مردم سیل‌زده سیستان می‌مانند 

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی گفت: 10 تیم عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان اعزام شده‌اند که تا لحظه آخر در این مناطق حضور خواهند داشت.

تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی، رضا قاسمی، رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان از اولین استان‌هایی بود که به محض اعلام وقوع سیلاب در سیستان‌وبلوچستان حضور یافت، گفت: هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی 10 تیم عملیاتی سیلاب را با تجهیزات کامل به مناطق سیل‌زده اعزام کرد.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی افزود: تیم‌های ارزیاب خراسان‌جنوبی 45 روستای سیل‌زده را در شهرستان دشتیاری _ باهوکلات سیستان‌وبلوچستان مورد ارزیابی قرار دادند.

قاسمی با بیان اینکه در شهرستان دشتیاری 118 منزل مسکونی تخلیه آب شدند، گفت: یک هزار و ۸۷۲ خانوار در روستاهای این شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفتند. تعداد خانوار آسیب‌دیده از سیل در این منطقه، 580 خانوار، 63 منزل آسیب‌دیده و تعداد نفرات متأثر از سیلاب، ۲۱ هزار و 653 نفر است.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نیروهای امدادی خراسان‌جنوبی در دشتیاری شش خودروی گرفتار در گل و لای را رها کردند، اظهار کرد: هشت هزار بطری آب معدنی، دو هزار و 470 بسته غذایی 10 روزه، ۵۵ تخته موکت، ۱۰۰ تخته پتو و هزار و ۲۷۵ کیلو نایلون در مدت یک هفته به سیل‌زدگان تحویل داده شده است.

قاسمی از اهدای بسته‌های لوازم‌التحریر و اسباب بازی به ارزش 140 میلیون ریال توسط خیر بیرجندی در میان کودکان شهرستان دشتیاری خبر داد و گفت: همچنین ۳۵۰ تخته پتو از سوی خیر قاینی و چهار تن نان از سوی بانوان روستای نوغاب درمیان اهدا شد که این کمک‌های مردمی در میان سیل‌زدگان دشتیاری و باهوکلات توزیع می‌شود.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به اقدامات تیم‌های اعزامی استان اشاره و بیان کرد: تیم‌های خراسان‌جنوبی از روز نخست حضور در مناطق سیل‌زده اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه و انبار مرکزی کرده که این اقدام تنها توسط خراسان‌جنوبی انجام شده است.

قاسمی بیان کرد: در میان تیم‌های اعزامی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده، تیم‌های آمارگیری و مستندساز نیز حضور دارند که در نوع خود اقدام شایسته‌ای است.

وی از به‌کارگیری تجهیزات کامل سیلاب توسط تیم‌های عملیاتی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی در مناطق سیل‌زده خبر داد و اظهار کرد: اقدام ارزنده دیگری که توسط تیم‌های اعزامی خراسان‌جنوبی انجام شده، برگزاری جلسه با دهیاران و اخذ آمار دقیق از روستاهاست، چراکه آمار و اطلاعات دهیاران در شناخت منطقه بسیار تأثیرگذار است.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی گفت: همچنین نیروهای نجاتگر خراسان‌جنوبی در بخشداری‌های منطقه حضور پیدا کرده و درخواست‌های آنان برای رسیدگی را ثبت کردند.

قاسمی ضمن تقاضا از مردم و خیرین در اهدای کمک‌های مردمی خود به جمعیت هلال‌ احمر استان جهت توزیع در مناطق سیل‌زده بیان کرد: تیم‌های عملیاتی خراسان‌جنوبی تا لحظه آخر در مناطق سیل‌زده حضور خواهد داشت و در کنار مردم سیستان‌وبلوچستان می‌مانند.

انتهای پیام
captcha